
Sparar jag långpromenaden till kvällen då dagstemperaturen med +23 grader är på gränsen för varmt, går en bit på elljusspåret där det tillkommit en barnstig med olika skyltar och små utmaningar, den här klarade vi alla!
Mitt evigt pågående projekt 365 med minst en nytagen bild varje dag under året

Sparar jag långpromenaden till kvällen då dagstemperaturen med +23 grader är på gränsen för varmt, går en bit på elljusspåret där det tillkommit en barnstig med olika skyltar och små utmaningar, den här klarade vi alla!

Började ett projekt för några år sen att lära mig namnen på främst vilda blommor och spara i en bildbank och det händer fortfarande att jag hittar för mig ”nya” blommor och nu har jag lärt mig att det här är ängsbräsma.

På väg från styrelsemöte på fotoklubben stannar jag till vid ån där jag får syn på en cykel som tycks ha legat i ån väldigt länge, ekrarna helt bortrostade och på däcken sitter snäckor.

Återigen på hemmaplan med trädgårdsarbete då allt växer som ogräs nu, på kvällspromenaden korsar jag stora vägen som asfalterades drygt 1 månad sedan och även där har det redan trängt upp lite grönt, otrolig växtkraft!

Pin Up tävling på Dixie Car Meet med åtta tjejer som deltog, vinnaren blev ”Mrs Evelyn Gold” som fick titeln Miss Dixie, det är tjejen med gitarren och hon med rosa kjol fick peoples choise, så snygga!

Även idag har vi vandrat i Stendörrens naturreservat och till kvällen åker vi till Tystberga där vi övernattar på den tillfälliga campingen inför morgondagens Dixie car meet som redan smugit igång och en del finbilar är redan på plats.

Åker på en liten tur med hundarna och efter ett par stopp runt Nyköping och Studsvik får vi en fin liten kvällspromenad med solnedgång i Stendörrens naturreservat vid kusten.

Går förbi boet med björkspinnarelarver som jag upptäckte i förrgår och nu har dom börjat krypa ur boet så nästa steg är väl att dom ska förpuppa sig för att sen bli fjärilar.

Soligt, ganska varmt och blåsigt under dagen men när jag är på väg hem från stan efter att uträttat veckans ärenden drar molnen ihop sig och det kommer ett par rejäla skurar, men bara lokalt och inget regn hemma.

Idag på promenaden hittar jag ett stort vackert bo med björkspinnarelarver som spinner sitt ”tält” av silke där dom lever i koloni tills dom förpuppar sig och sen blir fjärilar.