
Påhälsning hos bror med familj med födelsedagsfirande och innan vi åker hemåt ska min bil ”inspekteras” och här diskuteras olika gasoltuber, gasolförbrukning etc.
Mitt evigt pågående projekt 365 med minst en nytagen bild varje dag under året

Påhälsning hos bror med familj med födelsedagsfirande och innan vi åker hemåt ska min bil ”inspekteras” och här diskuteras olika gasoltuber, gasolförbrukning etc.

Går genom byn och genar hemåt från elljuspåret och vidare genom skogen där en del av marken täcks av en matta med klöver, så grönt och fint!

Prästkragarna har precis slagit ut och vi har sparat några som vi undvikit med gräsklipparen, mörka moln tornar upp sig och knappt en timme senare då jag åker mot jobbet kommer det lite skurar.

Efter några ärenden i stan åker jag till kyrkogården och går en promenad med hundarna i omgivningarna samt tittar till graven och passerar en magnifik rhododendron!

Går en långpromenad i kvällningen och passerar kohagen, vi får en del skeptiska blickar från en del kossor när jag stannar för att ta några bilder men sen mumsar dom vidare…

Idag får vi besök av Loke och hans matte så vi går en lång promenad, lite mörka moln men vi klarar oss från regn och istället blir det ganska varmt, sen måste gänget förevigas då Loke fyller 7 år idag!

Har inte haft något jobbpass på ett par månader men nu har sommarschemat börjat och jag har några pass inplanerade så nu är jag på väg, känns ju inte som det gör något att åka och jobba när det ändå regnar…

Sparar jag långpromenaden till kvällen då dagstemperaturen med +23 grader är på gränsen för varmt, går en bit på elljusspåret där det tillkommit en barnstig med olika skyltar och små utmaningar, den här klarade vi alla!

Började ett projekt för några år sen att lära mig namnen på främst vilda blommor och spara i en bildbank och det händer fortfarande att jag hittar för mig ”nya” blommor och nu har jag lärt mig att det här är ängsbräsma.

På väg från styrelsemöte på fotoklubben stannar jag till vid ån där jag får syn på en cykel som tycks ha legat i ån väldigt länge, ekrarna helt bortrostade och på däcken sitter snäckor.